Založ si blog

Ako sa stať súperom primátora?

Dlhodobo sa zaujímam o verejné dianie a snažím sa z pozície apolitického občana brániť zámerom zlým pre ľudí, mesto, krajinu, životné prostredie. Získavam si tým množstvo zväčša neznámych sympatizantov, ale zároveň si vyrábam neprajníkov. Komunikujem s viacerými politikmi, ktorí o to stoja, ale pre iných sa – proti svojej vôli – stávam súperom, dokonca uznávaným. Prezradila mi to jedna zblúdilá emailová správa, omylom doručená práve mne. Správa nie od hocikoho, ale odoslaná z oficiálnej adresy populárneho primátora Košíc R. Rašiho. Ešte som si ju ani nestihol pozrieť, a už mi kvôli nej zazvonil telefón z kancelárie primátora. Roztržitý hlas pána Marka z druhej strany na mňa naliehal, aby som správu vymazal. Keby som v tej chvíli jej obsah poznal, jeho prehováranie by bolo zbytočné. Dvojriadkový text, ktorý som si vzápätí po zložení telefónu prečítal, mi takmer vyrazil dych: „Do p……. aj s Labašom! Máme súperov, ktorí nemajú čo robiť, len vŕtať a vŕtať a posielať tie svoje svetabôle kade – tade. Šialené!“

2015-02-25 Správa od primátora R. Rašiho

Hoci text hanil iba mňa, prezradil všetko o jeho autorovi. Ale vydal svedectvo aj o zvláštnych pomeroch na radnici, kto všetko môže riadiť mesto v neprítomnosti primátora, ktorý pri svojich časovo náročných reprezentačných a poslaneckých funkciách (Národná rada SR) primátorskú stoličku veľmi neohreje. Správa mi prezradila, či skôr potvrdila Achillovu pätu primátora – tou je publicita jeho činnosti resp. nečinnosti. Len si spomeňme na jeho podráždené vysvetľovanie prezradenej „služobno-súkromnej“ cesty do Vietnamu, ktorú absolvoval v dovolenkovom štýle v šarmantnej spoločnosti viceprimátorky Lenártovej:

http://kosice.korzar.sme.sk/c/7779796/kosicky-primator-rasi-bol-s-lenartovou-vo-vietname.html

 

Marko sa mi možno aj ospravedlnil za odoslanie správy, už si presne nepamätám, ale určite sa mi neospravedlnil za jej obsah. Pre akceptovanie omylu (t.j. zaslania správy na moju adresu) pochopenie mám. Ale za urážlivý obsah správy s oplzlými výrazmi, ktorý omylom nie je, prináleží ospravedlnenie a náprava. Preto som správu zdokumentoval a čakal. Keď nie na ospravedlnenie, tak aspoň na nadviazanie normálnej komunikácie primátora so mnou vo verejný prospech, k čomu som ho príležitostne vyzýval. Všetko márne. Podľa všetkého preto, že evidentne vyplašený Marko stihol pred rozlietaným primátorom zahladiť všetky stopy tak, že ten sa o rok starej správe pravdepodobne dozvedel až z môjho listu vo februári 2016. V ňom som okrem inej, dôležitejšej žiadosti týkajúcej sa odrádzania ľudí od referenda v Myslave, požiadal primátora aj o vysvetlenie inkriminovanej uniknutej správy. Nasledovalo obvyklé mlčanie. Primátor prostredníctvom hovorkyne magistrátu zareagoval až na otázky istého novinára, ktorého téma zaujala a ktorý mi odpovede radnice zaslal na vyjadrenie. Takže až sprostredkovane som sa naoplátku zasa ja dozvedel o svetabôľoch primátora: „Pán primátor na p. Labaša reagovať nebude a to aj z dôvodu, že už dávno nie je občianskym aktivistom, za ktorého sa stále vydáva, ale politickým aktivistom strany Sieť“. Pravda o mojich „politických“ aktivitách je ale taká, že nikdy som nekandidoval vo voľbách, nebol som a ani nebudem členom žiadnej politickej strany.

Ďalej som sa dozvedel, že pán Marko aj po takomto prešľape požíva dôveru primátora a stále spravuje najdôležitejšiu adresu primator@kosice.sk. „Navyše pán primátor bol v termíne od 23. – 27. 2. 2015 na dovolenke z dôvodu jarných prázdnin.“ Výhovorku o dovolenke primátora v čase odoslania správy chápem ako ospravedlnenie toho, že počas častej primátorovej neprítomnosti môže spravovať mesto snáď aj asistent primátora.

Aj keď pána primátora neupodozrievam, že on je autorom inkriminovanej hanlivej správy, jeho odmietnutie ospravedlnenia sa za svojho podriadeného a nevyvodenie zodpovednosti mi ponúka jediné vysvetlenie: primátor sa so správou stotožňuje a uznáva ma za svojho súpera. Aby nevznikali pochybnosti, čoho takého som sa dopustil za toľkú nechcenú „poctu“, objasním bezprostredný dôvod. Údajným „vŕtaním“ a „svetabôľmi“ je list, ktorým som pred rokom upovedomil mestských poslancov aj primátora na vážne nezrovnalosti až klamstvá v podkladoch im poskytnutých na rokovanie mestského zastupiteľstva. „Šialené“ odo mňa bolo, že list som rozposlal „kade-tade“, t. j. poslancom aj primátorovi. Na to trafená hus zagágala, ale k náprave podkladov na základe môjho upozornenia aj tak nedošlo.

Hanbím sa za primátora, ktorý namiesto dialógu bojuje so svojimi občanmi. Ešte horšie hodnotím to, že za súperov si vyberá práve takých ľudí, ktorí – rovnako ako on – usilujú o verejné blaho. Viní ich iba z toho, že si dovolia odkláňať sa od jeho „oficiálnych“ predstáv, čo je pre Košice dobré a akým spôsobom to možno dosiahnuť. Táto predstieraná neomylnosť súčasných vládcov mi veľmi pripomína spôsoby, ktoré sme odmietli nežnou revolúciou. Z vlastnej skúsenosti tvrdím, že dokonca ich prekonáva. Keď som predkladal návrhy vtedajším komunistickým funkcionárom, tí si ich aspoň vypočuli, zareagovali a dali im aspoň formálnu šancu, zatiaľ čo tí dnešní aktivistov verejne pranierujú a zosmiešňujú – len z titulu moci. V mojom prípade o tom svedčí záverečná veta z reakcie hovorkyne mesta: „Takže teraz sa p. Labaš účelovo pýta na to, čo už rok vie. Nie je ťažké si preto domyslieť, že využíva tento mail v predvolebnom boji“. Pritom ja sa pýtam iba na to, čo rok neviem a čo ma pochopiteľne zaujíma: kto napísal urážlivú správu na mňa, komu bola správa určená a odkedy o nej vie aj primátor. Ak správa pred ním zostala utajená, znamenalo by to škandál, že primátor svoju oficiálnu adresu dlhodobo nemá pod kontrolou. Úradníkom z radnice tak nič nebráni hrať sa na slepú babu s ľuďmi, ktorí si myslia, že komunikujú s primátorom. Pre upokojenie situácie som pripravený vysvetlenie a ospravedlnenie primátora za nadprácu svojho asistenta prijať aj dodatočne. Samozrejme s podmienkou systémovej nápravy.

Konštrukcia o „využívaní tohto mailu v predvolebnom boji“ pôsobí komicky a zúfalo. Na rozdiel od kandidáta R. Rašiho ja pred voľbami nemám s kým ani proti komu bojovať, lebo v nich nekandidujem a ani nikomu kampaň nerobím.

Týmto by mohol príbeh uleteného emailu skončiť. Primátor ho chcel vyriešil elegantne – mlčaním, ako keby sa nič nestalo. Lenže prešľap sa stal, ale ospravedlnenie a náprava chýba. Prvý muž mesta sa zasa vzdialil od ideálu morálneho vzoru. Preto som podnikol ďalší krok – adresoval som primátorovi žiadosť o sprístupnenie informácie o tom, ako s mojím podnetom naložil. O tom možno nabudúce – po voľbách.

Prezidentská kandidátka Čaputová láme preferencie, zľakli sa jej

16.02.2019

PREČO STRACH Z ČAPUTOVEJ? Pôvodne som sa mienil zodpovedne rozhodovať medzi dvomi vážnymi demokratickými kandidátmi na prezidenta: Robertom Mistríkom a Zuzanou Čaputovou. Postupným porovnávaním som sa začal prikláňať viac k jednému z nich. K lepšiemu a dôveryhodnejšiemu. Bezprostredne po zverejnení posledných predvolebných prieskumov agentúr AKO a FOCUS (12. resp. [...]

Volíme najlepšieho primátora pre Košice

08.11.2018

Dlhá nadvláda Smeru popretkávaná kauzami vycvičila Košičanov na vyspelých voličov dychtivých po pravdivých informáciách pre zodpovednú voľbu. Prvýkrát a hneď úspešne svoj vzdor prejavili pred rokom vo voľbách VÚC, keď súboj o post župana prehral favorizovaný R. Raši práve v domovských Košiciach rozdielom triedy s outsiderom R. Trnkom. Šok z krutej prehry [...]

Ako som sa nechtiac zaplietol do Ficovho zápasu o pravdu

09.10.2018

Na začiatok sa musím priznať, že mi imponuje každý, kto zápasí o pravdu. S podmienkou, aby to nebolo falošné. Test úprimnosti je jednoduchý – pri hlásaní pravdy musí vedieť pravdu aj prijímať. Aj tú nepríjemnú. A práve to činí Ficovo presviedčanie nedôveryhodným. Môže byť neúspešný primátor excelentným podpredsedom vlády či prezidentom? Poďme po [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 59724x
Priemerná čítanosť článkov: 3982x

Autor blogu

Kategórie