Založ si blog

Ako som sa nechtiac zaplietol do Ficovho zápasu o pravdu

Na začiatok sa musím priznať, že mi imponuje každý, kto zápasí o pravdu. S podmienkou, aby to nebolo falošné. Test úprimnosti je jednoduchý – pri hlásaní pravdy musí vedieť pravdu aj prijímať. Aj tú nepríjemnú. A práve to činí Ficovo presviedčanie nedôveryhodným.

 

Môže byť neúspešný primátor excelentným podpredsedom vlády či prezidentom?

Poďme po poriadku pre získanie odpovede. 3. októbra som na FB stránke Smer – SD náhodou natrafil na čerstvý status nazvaný „Stručný prehľad polročného pôsobenia Richarda Rašiho vo funkcii podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.“ Toľko rôznorodých chválospevov mi doslova vyrazilo dych a navodilo otázku, či pri tomto hyperaktívnom členovi vlády nie je väčšina ostatných zbytočná. Až teraz s výčitkami svedomia vidím, aký vzácny poklad sme bez jedinej slzy vypoklonkovali z kresla primátora Košíc, v ktorom pôsobil takmer 2 volebné obdobia.

Teraz už vážne. Rašimu po nezvládnutí funkcie primátora a po prudkej strate popularity padol náramne vhod ponúknutý exil vo Fico-Pellegriniho vláde. Bez tohto podhodeného záchranného pásu by bol po neúspešnej kandidatúre na predsedu Košického kraja odsúdený na politický dôchodok. Aj keď Košičania dodnes tvrdíme, že na vláde z capa urobili záhradníka, zverejnený prehľad Rašiho úspechov v novej funkcii navodzuje dojem, že toto známe slovenské príslovie je už prekonané. Buď platí, že aj capa možno niečomu priučiť, alebo – a to sa mi zdá pravdepodobnejšie – môže ísť o účelové preháňanie až zavádzanie. Nedivím sa, že Smer siahol po týchto osvedčených manipulačných metódach. Nútia ho k tomu blížiace sa prezidentské voľby a neschopnosť postaviť silného vlastného kandidáta. Skutočnosť, že sa medzi potencionálnymi nominantmi Smeru čoraz viac skloňuje Rašiho meno, svedčí o personálnej mizérii strany. Tento kontroverzný exprimátor s ťažkou zvoliteľnosťou overenou župnými voľbami má pre stranu jedinú výhodu v tom, že ho láka funkčný postup a nepovie nie, ako napríklad Lajčák. Ak Smer nepresvedčí Lajčáka, je pravdepodobné, že vedome zariskuje s Rašim.

A práve táto – nebojím sa povedať tentokrát už s plnou vážnosťou – hrozba ma primäla k tomu, že som vyššie uvedený oslavný FB status Smeru okorenil odkazom na môj blog so zoznamom prešľapov Richarda Rašiho v predchádzajúcich politických funkciách. Nie zo zlomyseľnosti, ale zo zodpovednosti za morálny profil prípadnej budúcej hlavy štátu. Záleží mi na tom, aby voliči zavčasu spoznali aj Rašiho odvrátenú tvár a nenechali sa vo voľbách pomýliť (ako kedysi Košičania) výzorom usmievavého vyšportovaného sympaťáka. Isteže v jeho verejnom pôsobení sa nájdu aj svetlé body, ale pátranie po nich rád prenechám na to vycvičenému PR oddeleniu strany.

K môjmu blogu dodám iba poznámku, že som ho zostavil pred rokom ako informačný materiál pre voličov do župných volieb, v ktorých Raši kandidoval za predsedu kraja. Vysoká, vyše dvadsaťtisícová čítanosť blogu bez žiadnych zaznamenaných reklamácií k obsahu sú najlepšou vizitkou objektívnosti. Blog splnil svoj účel a dopomohol k prehre Rašiho s Trnkom. A tak chápem, že môj „toxický“ odkaz naň sa na FB Smeru nemohol dlho ohriať. Ani sa neohrial. Preto vymazaný pôvodný snímok môjho komentára prikladám do tohto osobného blogu, kam už „demokratická“ cenzúra Smeru nesiaha.

Vymazaný pôvodný komentár

 

Nerušiť! Tu prebieha zápas o pravdu!

Celkom vhod mi padlo, že vzápätí na rovnakom mieste pribudlo video. V ňom Fico – predbiehajúc predbežné výsledky vyšetrovania dvojvraždy Kuciaka a Kušnírovej – ohlásil svoju svätú vojnu nazvanú „zápas o pravdu“ s cieľom očistiť zašpinené meno strany. Zo strachu z pokračovania vyšetrovania sa dal asi na najťažšiu úlohu svojej zhasínajúcej politickej kariéry. Sledujeme zúfalý vabank dnes už radového poslanca. Situáciu v Smere asi najlepšie vystihuje starší reklamný slogan na prášky na pranie „špina je zažratá“.

Skôr, než by som venoval pozornosť Ficovmu súkromnému vyšetrovaniu vraždy, dal som šancu svojmu optimizmu a skúsil ešte naposledy otestovať úprimnosť jeho ohlásenej očistnej kampane. V komentári pod jeho statusom som ho upovedomil o zmazaní môjho pôvodného komentára a zároveň som zopakoval odkaz na môj blog. Takmer som naletel finte, že môj komentár mu neprekáža. Až neskôr som došiel na to, že môj komentár zostal viditeľný iba pre moje oči a uspokojenie, ale pre všetkých ostatných je zmazaný.

Vymazaný komentár na FB Robert Fico

Po tejto rafinovanej finte som definitívne zlomil palicu nad zbytkom viery vo Ficov charakter. Pre mňa sú odteraz nedôveryhodné a bezpredmetné akékoľvek Ficove vyhlásenia obhajujúce kauzy Smeru.  Klamstvom a demagógiou sa zápas o pravdu vyhrať nedá, sú len urýchľovačmi politického konca Smeru aj jeho zakladateľa.

 

Prezidentská kandidátka Čaputová láme preferencie, zľakli sa jej

16.02.2019

PREČO STRACH Z ČAPUTOVEJ? Pôvodne som sa mienil zodpovedne rozhodovať medzi dvomi vážnymi demokratickými kandidátmi na prezidenta: Robertom Mistríkom a Zuzanou Čaputovou. Postupným porovnávaním som sa začal prikláňať viac k jednému z nich. K lepšiemu a dôveryhodnejšiemu. Bezprostredne po zverejnení posledných predvolebných prieskumov agentúr AKO a FOCUS (12. resp. [...]

Volíme najlepšieho primátora pre Košice

08.11.2018

Dlhá nadvláda Smeru popretkávaná kauzami vycvičila Košičanov na vyspelých voličov dychtivých po pravdivých informáciách pre zodpovednú voľbu. Prvýkrát a hneď úspešne svoj vzdor prejavili pred rokom vo voľbách VÚC, keď súboj o post župana prehral favorizovaný R. Raši práve v domovských Košiciach rozdielom triedy s outsiderom R. Trnkom. Šok z krutej prehry [...]

Prečo odporúčam voliť Ladislava Lörinca?

24.09.2018

Keď som Lacovi pred rokom navrhol kandidovať na primátora Košíc, dodatočne sa mi detinsky priznal, že sa od prekvapenia týždeň poriadne nevyspal. Úprimnejší dôkaz o svojej zodpovednosti a zároveň skromnosti mi ani dať nemohol. Odo mňa to však nebol test zvedavosti, ako na to zareaguje. Dal som mu vážnu ponuku v presvedčení, že na to má po všetkých stránkach a zároveň [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 59628x
Priemerná čítanosť článkov: 3975x

Autor blogu

Kategórie